Cape Verde Islands

Sunday 22.09.2019

View unanswered posts | View active topics

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Urgent Translation help Needed -- English to Creole
PostPosted: Mon Apr 09, 2012 2:18 pm 

I need to send someone a list of questions in Creole, because this person is from Cape Verde and does not speak English. Here is the list of questions. This is for an important cause, and I appreciate if you take a few minutes to help me:

John has provided me permission to ask you a few questions. Please answer the following questions truthfully and to the best of your ability:

What is your name?

Where were you born?

When did you come to the United States? Why did you come to the United States?

When did you meet John?

Why did he come to the United States?

I have spoken with three of John’s children. All three described the way that John changed after his 1998 arrest. They explained that he learned how to deal with problems effectively during his probation through the classes he attended, and that he became a “totally different person.” Is this true? Could you explain the different ways that John changed during this time?

Could you describe the events leading up to this arrest?

Is John close with his children and grandchildren? What kind of a relationship does he have with them? How often does he see them? What do his children and grandchildren think of him? Does John play with the grandchildren? What do the grandchildren call him?

One of John’s children stated that John provides parenting advice to her with respect to how she should raise her children. Could you provide some examples of this?

What kind of a relationship do you have with John? Do you see him often? Do you talk about the children and grandchildren? Do you spend holidays together?

John has certain health problems. Could you describe these health problems?

John’s children stated that they worry about his health and that they “spoil him.” Could you explain how they spoil him? Could you describe their concerns? Do you worry about him?

If John had to leave the United States, what kind of medical care would he receive? Would this worry his children? Would this worry his grandchildren? Would this worry you?

If John had to leave the United States, what kind of work would he find?

What would John’s life be like if he had to leave the United States?

Would you be willing to testify on his behalf?

John must prove that he was in the United States from 1980 to 1987. I will need proof of this. Bank statements, checks, and bills would all be useful. Could you provide any of these to me? If not, do you know anyone who could?

Is there anything else that you would like to add about John, about yourself, about John’s children, or about anything that we discussed?

Thank you for your time.

Profile  

Post subject: Re: Urgent Translation help Needed -- English to Creole
PostPosted: Sun Sep 09, 2012 9:52 pm 

Hi, Here is what you needed. My name is Alfred, I live in Cape Verde Island, Praia.
Here is the Answer to your question. I hope you still need it.

Eu preciso de alguém para enviar uma lista de perguntas em crioulo, porque essa pessoa é de Cabo Verde e não fala Inglês. Aqui está a lista de perguntas. Isto é para uma causa importante, e eu apreciaria se você demorar alguns minutos para me ajudar:

João deu-me permissão para pedir-lhe algumas perguntas. Por favor, responda às seguintes perguntas com sinceridade e com o melhor de sua capacidade:

Qual é o seu nome?

Onde você nasceu?

Quando você veio para os Estados Unidos? Por que você veio para os Estados Unidos?

Quando você conheceu John?

Por que ele veio para os Estados Unidos?

Falei com três dos filhos de John. Todos os três descreveu a forma que João mudou depois de sua prisão de 1998. Eles explicaram que ele aprendeu a lidar com os problemas de forma eficaz durante sua liberdade condicional através das aulas que participaram, e que ele se tornou uma "pessoa totalmente diferente." Isso é verdade? Você poderia explicar as diferentes formas que João mudou durante este tempo?

Você poderia descrever os acontecimentos que levaram a esta prisão?

João está perto com seus filhos e netos? Que tipo de relacionamento que ele tem com eles? Quantas vezes ele vê-los? O que seus filhos e netos acha dele? Será que João brincar com os netos? O que os netos chamá-lo?

Um dos filhos de João afirmou que John oferece conselhos aos pais para ela com relação a como ela deve criar os filhos. Você poderia dar alguns exemplos disso?

Que tipo de relacionamento que você tem com o John? Você vê-lo freqüentemente? Você fala sobre os filhos e netos? Você passa férias em conjunto?

João tem certos problemas de saúde. Você poderia descrever estes problemas de saúde?

Filhos de John afirmou que se preocupam com a sua saúde e que eles "estragar ele." Você poderia explicar como eles estragam-lo? Você poderia descrever as suas preocupações? Você se preocupa com ele?

Se João teve de deixar os Estados Unidos, que tipo de assistência médica que ele recebe? Será que isso preocupe seus filhos? Será que isso preocupe seus netos? Será que isso preocupa você?

Se João teve de deixar os Estados Unidos, que tipo de trabalho ele iria encontrar?

O que seria a vida de João ser como se ele tivesse que deixar os Estados Unidos?

Você estaria disposto a testemunhar a seu favor?

John deve provar que ele estava nos Estados Unidos de 1980 a 1987. Vou precisar de uma prova disso. Extratos bancários, cheques, contas e tudo seria útil. Você poderia fornecer qualquer um desses para mim? Se não, você sabe quem poderia?

Há mais alguma coisa que você gostaria de acrescentar sobre João, sobre si mesmo, sobre as crianças João, ou sobre qualquer coisa que discutimos?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ]